Polojasno
18°
Bratislava
Diana
1.7.2022
Netradičné kombinácie jedál plné vitamínov. Toto vaše telo nakopne
Zdielať na
Gastro

Netradičné kombinácie jedál plné vitamínov. Toto vaše telo nakopne

Zdroj: pinterest.com

Netradičné, no plné vitamínov. Také sú kombinácie jedál, ktoré okrem toho, že potešia vaše chuťové kanáliky, pomôžu aj vášmu telu. Nechajte sa inšpirovať denným menu, ktoré pre vás zostavil portál brightside.me.

Jedli ste už jogurt so zeleninou alebo jablko s čokoládou? Niektoré jedlá môžu na prvý pohľad pôsobiť netradične, no podľa odborníkov na zdravú výživu sú pre seba ako stvorené. Nechajte sa inšpirovať týmto denným menu, ktoré zostavil portál birghtside.me.

Raňajky – stimulácia mozgovej aktivity a detox tela

Jablko a tmavú čokoládu nemôžeme nazvať tradičnou kombináciou, no enzým katechín, ktorý sa nachádza v jablkách a antioxidant quercetín môžu zvýšiť imunitu, stimulovať mozgovú aktivitu a znížiť riziko rakoviny.

Spolu s ovsenou kašou a s čerstvou pomarančovou šťavou, ktoré čistia váš organizmus a zbavujú telo nežiadúcich toxínov máte o raňajky a olovrant postarané. Katechín obsiahnutý v zelenom čaji spolu s citrónom a jeho vitamínom C dajú za raňajkami imunitnú bodku. 

Obed – eliminácia rakovinových buniek pomocou vitamínu C

Na obed si môžete vybrať medzi bravčovinou alebo pečeňou. O bravčovine je všeobecne známe, že jej každodenné konzumovanie môže byť pre organizmus príliš zaťažujúce, pretože selénium stimuluje tvorbu rakovinových buniek. Servírovanie bravčového mäsa s bruselskou kapustou obsahujúcou sulforafán však efektívne ničí aktivitu selénia.

V súvislosti s pečeňou treba mať na pamäti, že ľudské telo nevie veľmi dobre spracovať železo v nej obsiahnuté. Je preto dobré dať si ku každej pečienke niekoľko paradajok obsahujúcich dostatočné množstvo vitamínu C. 

Odborníci na výživu upozorňujú na to, že pečenie alebo smaženie mäsa môže aktivovať tvorbu karcinogénnych látok. Tento nežiadúci efekt môžeme odstrániť použitím rozmarínu ešte pred varením. Mäso je totiž pri správnej príprave dôležitým zdrojom proteínov.

Večera – harmónia črevnej mikroflóry

Deň odporúčame zavŕšiť ľahkou a zdravou večerou. Jogurty bez pridaného cukru, farbív či konzervantov sú bohaté na kalcium, ktoré stimuluje žalúdočnú činnosť a harmonizuje vnútornú mikroflóru. V kombinácii so zeleninou (zeler či mrkva) je vitamínová večera na svete. Na prvý pohľad netradičná zmes pomáha vláknami v zelenine absorbovať kalcium z jogurtu. 

Dobrá rada na záver

Na zažívací systém je podľa odborníkov úplnou lahôdkou avokádo spolu so špenátom. Vitamín A a luteín obsiahnuté v špenáte spolu s rastlinnými tukmi v avokáde majú blahodárne účinky na črevnú mikroflóru. 

Súvisiace články