Urobte niečo pre svoje zdravie! Pridajte do svojho jedálnička tieto potraviny a vaše telo sa vám poďakuje

20.04.2018 11:19 Lajkit Gastro

Urobte niečo pre svoje zdravie! Pridajte do svojho jedálnička tieto potraviny a vaše telo sa vám poďakuje

Hovorí sa, že sme to, čo jeme. Štíhla línia, správne fungovanie orgánov v tele a celkové zdravie človeka skutočne závisí od toho, čo máme na tanieri. Ak chcete byť zdravý ako ryba, pridajte do svojho jedálnička tieto potraviny.

#1 Oriešky

Už jedna hrsť orieškov denne prispieva k lepšiemu fungovaniu vášho mozgu. Sú skvelým zdrojom vitamínu E, ako aj nenasýtených mastných kyselín, bielkovín, vlákniny, fosforu a draslíka. Kým lieskovce podporujú činnosť mozgu, pistácie zase spomaľujú proces starnutia.

#2 Vajíčka

Vajíčka sú významným zdrojom proteínov a komplexu B-vitamínov. Tieto vitamíny spomaľujú starnutie a odumieranie mozgových buniek a zabraňujú vzniku niektorých chorôb. Taktiež sa odporúčajú tehuľkám, keďže sú prospešné pre zdravý vývoj mozgu plodu.

#3 Brokolica

Vitamínová bomba v podobe brokolice je silným antioxidantom a bohatým zdrojom koenzýmu Q10. Je plná vlákniny, vápnika, kyseliny listovej, vitamínov A a C, betakaroténu, či draslíka. Pokiaľ je to možné, uprednostnite ju v surovom stave alebo pripravenú na pare.

​#4 Jahody

Konzumácia čerstvých jahôd dodá telu stratenú energiu, keďže na rozdiel od iných sladkostí sú jahody prírodným cukrom. Obsahujú vitamíny C a E, železo, vlákninu, antioxidanty, draslík, mangán, meď, fluór a fosfor.

#5 Banány

Banány obsahujú škrob, ktorý nám dodáva pocit plnosti. Zároveň znižuje chuť do jedla tým, že spomaľuje žalúdok pred vyprázdňovaním. Je bohatý na pektín, ktorý pomáha zbaviť sa toxínov z nášho tela.

#6 Mrkva

Mrkva pomáha nášmu imunitnému systému. Obsahuje karotén, ktorý sa v tele mení na vitamín A, ktorý zlepšuje našu odolnosť voči infekciám.

#7 Strukoviny

Konzumácia strukovín je zárukou rovnováhy sacharidov a bielkovín, keďže predstavuje stabilný zdroj glukózy namiesto náhleho prísunu jednoduchých sacharidov. Strukoviny sa preto odporúčajú najmä ľuďom trpiacim cukrovkou.

#8 Figy

Figy obsahujú fruktózu, glukózu, pektíny, organické kyseliny, vitamíny A, C, B1, B12 a mnohé ďalšie. Sú vhodné na zlepšenie tráviacich ťažkostí, tvorbu vápnika v kostiach a zníženie rizika osteoporózy.

Zdroj: brightside.me, redakcia/VP

TV Program

05:25 Noviny TV JOJ
06:20 Krimi
06:50 Noviny TV JOJ
05:25 Profesionáli III.
06:10 Vyvolení - Dom snov
08:15 NOVÁ ZÁHRADA
05:15 Skutočné paničky z Atlanty VII.
06:40 Motív IV.
07:30 Hawaii 5.0 VII.
06:00 Marvin, stepujúci koník II.
06:15 Timothy ide do školy
06:40 Krtko
06:55 Pozlátko Hollywoodu
08:25 Něco na těch mužích je
10:00 Asterix: Sídliště bohů