Oblačno
Bratislava
Leopold
15.11.2024
Nahnevaný čašník sa posťažoval na nízke sprepitné. Po nepríjemnom prekvapení nasledoval šok
Zdielať na

Nahnevaný čašník sa posťažoval na nízke sprepitné. Po nepríjemnom prekvapení nasledoval šok

Nech si hovorí kto chce, čo chce, pracovať v gastronómii nie je pre každého. Obzvlášť vtedy, keď stojíte celý deň na nohách a vaše obskakovanie zákazníkov vyjde nazmar. Čašník, ktorý ofrflal nízke sprepitné, však na "žgrlavých" hostí nakoniec zmenil svoj názor.

Aj keď to na Slovensku nie je zaužívaným zvykom, vo svete je bežné, že spokojný zákazník nechá čašníkovi sprepitné v minimálnej výške 15 až 20 percent z účtu. Skupinka 13-ročných amerických chlapcov, ktorí si vyrazili na večeru, však o tejto "tradícii" nemala ani poňatia a na stole tak nechali sumu tak nízku, ktorá ani zďaleka neodrážala kvalitu služieb.

Všetko sa zmenilo jedným listom

Obsluhu, ktorá robila všetko preto, aby sa tínedžeri cítili príjemne, to samozrejme poriadne vyviedlo z miery. Nahnevaný čašník však rapídne zmenil svoj postoj potom, ako od mladíkov dostal po pár dňoch list. V ňom stálo:

Drahý pán čašník,

asi týždeň a pol dozadu sme sa sem s mojimi priateľmi prišli najesť, aby sme oslávili náš návrat domov. Bola to vzrušujúca a pre nás nová skúsenosť vyraziť si takto na večeru osamote. A vy ste boli tým najlepším čašníkom, akého sme si mohli priať. Boli ste k nám láskavý, nezaobchádzali ste s nami ako s malými deťmi a dokonca ste nám pomohli aj s výberom jedál. V mene celej našej partie by som sa vám teda chcel poďakovať a zároveň ospravedlniť za naše správanie. Keďže sme v tomto smere "neskúsení", nedokázali sme sa adekvátne popasovať s účtom ani výškou sprepitného. Až neskôr sme zistili, že sme urobili hroznú chybu, a preto vám v obálke prikladáme 18 dolárov namiesto 3,28 dolárov. Ceníme si vašu pomoc aj trpezlivosť a ešte raz vám ďakujeme za príjemný večer.

Všetko dobre dopadlo

Dojatý čašník tvrdí, že s ničím podobným sa počas svojej praxe nestretol. "Pre čašníka nie je nič frustrujúcejšie ako to, keď od zákazníka dostane nízke sprepitné a pri odchode sa mu s úškrnom na tvári poďakuje. Tieto deti sa však vrátili a nechali mi na recepcii list s dýškom. Neviem, ako na to prišli, ale oceňujem ich úsilie a láskavosť," dodal podľa portálu Bored Panda čašník.

Súvisiace články

Najčítanejšie