Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Čím väčšie prsia, tým väčšia zľava
Zdielať na

Čím väčšie prsia, tým väčšia zľava

Archívna reportáž

Ženy, ktoré nosia podprsenku s košíčkami veľkosti A, dostanú päťpercentnú zľavu. A ak nosí "géčka", dostanú zľavu 65 percent. S takou ponukou prišla reštaurácia Fešná kreveta v čínskom meste Chang-čou. Podnik teraz podľa BBC čelí kritike, kontroverzná reklama sa mu však vyplatila.

Pred reštauráciou vo východočínskom veľkomeste sa začiatkom augusta objavil plagát s radom kreslených ženských postavičiek zoradených podľa veľkosti poprsia. "Celé mesto túži po prsíčkach," hlásala reklama a ženám ponúkala zľavu na jedlo podľa veľkosti ich pŕs.

Na radnici sa začali čoskoro hromadiť sťažnosti dotknutých občanov, podľa ktorých je reklama vulgárna a diskriminačná. Podnik plagát nechal odstrániť, manažér reštaurácie ale marketingový ťah obhajuje.

"Od začiatku reklamnej kampane nám počet zákazníkov narástol o dvadsať percent," vyhlásil podľa BBC Lan Šeng-kang. Podľa neho niektoré zákazníčky "mali byť na čo hrdé a nemali čo skrývať". Lan zdôrazňuje, že im bola k dispozícii ženská obsluha, takže o uplatnenie zľavy nemuseli rokovať s mužským personálom a vyhli sa zahanbeniu.

BBC pripomína, že čínske reštaurácie čas od času ponúkajú zľavy odvíjajúce sa od fyzického vzhľadu. Napríklad jeden podnik v provincii Che-nan dával v roku 2015 jedlo zadarmo hosťom, ktorých experti zvolili za najkrajších ľudí v reštaurácii. O rok skôr zase jedáleň v Čchung-čching ponúkala zľavu mužom s nadváhou a chudým ženám, píše idnes.cz.

Súvisiace články

Najčítanejšie