Komerčné lety do vesmíru nie sú viac scifi. Lístok vás vyjde toľko, čo byt v Bratislave
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zakladateľ Amazonu a momentálne najbohatší muž planéty Jeff Bezos si tvrdo ide za svojou víziou vesmírneho turizmu. A vyzerá to tak, že je na dobrej ceste. Jeho spoločnosť Blue Origin tento týždeň úspešne otestovala raketu, ktorá by pozemšťanom mohla v blízkej budúcnosti ponúknuť nádherný výhľad i stav beztiaže.
Loď Blue Origin, ktorá zatiaľ dostala pracovný názov Crew Capsule 2.0, prvýkrát odštartovala na palube nosnej rakety New Shepard. Na palube však neboli skutoční ľudia, ale testovacia figurína Skywalker, ktorá dostala meno podľa hlavného hrdinu kultovej ságy Star Wars.
Do vesmíru poslali raketu pre turistov
Cieľom letu bolo otestovať, ako bude na ľudskú posádku vplývať rýchlosť 3200 km/hod, beztiažový stav či pristávanie. “New Shepard mala úspešný let,” informoval na svojom Twitteri Bezos, ktorý plánuje spustiť komerčnú linku vo výške 100 kilometrov. Cestujúci sa tak budú môcť počas letu kochať výhľadom na modrú planétu.
Koľko takáto zábavka bude stáť a kedy bude výlet do vesmíru možný, však zatiaľ nie je známe. Firmy, ktoré podnikajú v podobnom odvetví, si však podľa serveru Business Insider účtujú za jeden lístok približne 200-tisíc dolárov (169-tisíc eur), čo je cena 3-izbového bytu v Bratislave.